مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 06:402020-07-15اقتصادي

اداره  واحدهای بوم گردی توسط افراد غیر محلی، یک مشکل عمده است


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه بوم گردی به چشم می خورد، ایجاد و اداره این واحدهای بوم گردی توسط افراد غیر محلی است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه بوم گردی به چشم می خورد، ایجاد و اداره این واحدهای بوم گردی توسط افراد غیر محلی است.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آسیب شناسی افزایش بی رویه اقامتگاه های بوم گردی عنوان کرد: اکنون اقامتگاه های بوم گردی در کشور با چالش های بسیاری روبه رو هستند و متاسفانه یکی از آفات آن ها افزایش بی رویه این واحدهای اقامتی بوده و یکی از چالش های عمده گردشگری در کشور رشد قارچ گونه آن ها است.

وی افزود: حدودا از دهه 1950 به بعد که گردشگری در دنیا رواج پیدا کرد، بحث بهره وری از روستاها به عنوان یک گزینه تاثیرگذار در توسعه گردشگری مورد توجه قرار گرفت و از دهه های 1970 و 1980 سفرهای مسئولانه به طبیعت آغاز شد که به اصطلاح آن را اکوتوریسم نامیدند و واژه دقیق تری به نام بوم گردی در ادبیات گردشگری دنیا شکل گرفت.

بوم گردی پرشتاب ترین نوع گردشگری در دنیاست رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اظهار کرد: واژه بوم گردی عمری حدود 20 تا 30 ساله در دنیا دارد و در سال 1994 اولین سمینار بین المللی اقامتگاه های بوم گردی دنیا در آمریکا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اداره  واحدهای بوم گردی توسط افراد غیر محلی، یک مشکل عمده است

اداره  واحدهای بوم گردی توسط افراد غیر محلی، یک مشکل عمده است